Långhelg

Drömde konstigt i natt, om Jonas Hassen Khemiri. Han satt och läste för mig ur någon bok. Samtidigt plockade jag även äpplen i morfars trädgård. En scen som skulle kunna vara idyllisk kändes mest sorglig. Läste mejl från vän i går och kanske är det därför sentimentaliteten smyger sig på. Hade planerat att besöka national portrait gallery i dag men funderar på att göra alla de viktiga saker som jag har skjutit upp under veckan. Viktiga = nödvändiga, nyttiga, tråkiga. Gårdagen spenderades på IKEA, köpte upp större delen av lönen men trivs nu väldigt mycket bättre hemma i lägenheten. Har en läslampa, lite levande ljus, extra kudde, förvaringslådor, ett köksbord och stolar. Det bästa med hela resan var köttbulletallriken med tio bullar, gräddsås och potatis. Tanken som slog mig när jag satt där och krängde i mig var sist jag besökte IKEA, i sverige med min kära familj. Vi beställde in köttbullekäket men jag kunde inte få i mig köttet då någon (host) har hjärntvättat mig. Nu däremot har jag släppt min moral. Köpte även hem kanelgifflar, ballerinakex och marabouchoklad. En varsin julmust fick vi även med oss och efter en lång men mysig dag på IKEA öppnade vi en varsin must och nostalgikänslan blev om än mer påtaglig. Denise fällde en tår, jag blev lite varm i magen och överhuvudtaget längtade jag lite hem. Kanske för att mamma, madde och mormor kommer om två veckor, det blir lite mer nära, lite mer verkligt. Tanken på att jag inte kommer flytta hem till källaren igen är lika skrämmande som befriande.


På tal om besök håller jag på att skriva en lista över saker jag vill ha hit. Det är inte det lättaste, vi har minimal plats. Jag har inte gott om pengar och kan därför inte köpa upp mig en ny garderob etc. och måste därför försöka minnas vad jag har hemma, vad jag kommer behöva och vad jag inte alls kommer använda. Går igenom rum bit för bit och funderar vad man faktiskt behöver när man har kommit till det stadiet att man inte behöver något. Vad underlättar min vardag nu? Mamma frågar på telefon om jag vill att hon ska laga någon mat och ta med.









Kommentarer
Postat av: anna

haha. jag har också släppt min moral (punkt, punkt, punkt....) puss

2009-11-09 @ 15:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0