lite misär och mycket lycka

Då vi inte har någon värme i lägenheten har vi alla drabbats hårdare än vad vi ville ha kylan som har infunnit sig även i London. Trodde länge att det skulle vara ett mildare klimat här än hemma men nu är det fruktansvärt kallt. Att jag varken har mössa, halsduk eller vinterjacka med mig (än mindre ett par vettiga skor) har resulterat i att jag nu ligger nerkrypen i sängen med luftrör som piper vid varje inandning samt en släng av feber. Har dock blivit lånad en sovsäck som värmer mer än vad jag förväntade mig, det största problemet är att jag måste lämna den för jobbet i morgon. Fick tid att träffa denise idag för första gången på ett par dagar - mycket trevligt. Vi har precis ätit pizza. Planen var att gå ut och äta samt dricka gott ikväll då det är min lediga dag. Självklart ska man gå och bli sjuk. Ska verkligen försöka att vila hela dagen och hoppas på tillfrisknande under morgondagen. Pedro Almodovars nya film väntar på att bli sedd och jag ska läsa klart min bok. Har en massa saker jag måste ta tag i men skjuter upp det hela tiden. Familjen kommer på söndag och det ska bli riktigt fint. Fick även reda på att min manager har kollat igenom schemat och gett mig ledigt över jul som önskat. Tänker tända ljus, vinterkyla, snö, mormors köttbullar, släkten, choklad och mys på margaretagatan.

Kommentarer
Postat av: Sara

Och en massa kramar med mig! Tänker jag! saknar dig

2009-11-10 @ 18:56:45
URL: http://lostpersonality.blogg.se/
Postat av: bisse

vi har inte heller någon värme, sjukt!

2009-11-15 @ 17:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0