lördag morgon (eftermiddag), london

Hittade ännu en bunt med bilder som på något sätt har lyckats gömma sig på min kamera. De är en aning blandade från våra första veckor i london, någonstans i camden och någonstans på väg i en taxi. De svarta bilarna är förresten en lyx som vi (jag) inte unnar oss längre, har äntligen fått stopp på mitt lånande från sparkontot och det har än så länge fungerat i två veckor.

Har min lediga dag idag, skulle egentligen ha långhelg lör-mån men bytte bort måndagen mot tisdagen. Orkar inte jobba som jag har gjort de senaste två veckorna. De senaste dagarna har jag spenderat på bla. ett nyöppnat ställe i camden, the blues kitchen (anna du ska se det här) samt the world end som verkar ha blivit något av vårt nya ställe. Jag tog även en tripp över gatan till the fiddlers då jag lockades av trumpetande under min rökpaus. Det visade sig vara ett inte alltför sunkig ställe, inte alls många gamla feta gubbar. Istället möttes jag av dunkel belysning, röda skinnsoffor, band spelandes blås och unga killar i hatt. Träffade en gammal indian i dörren som försökte förklara för mig att han var vän med gubbarna i europe - precis när han kommit på att jag var svensk. Var dock inte intresserad av att hänga med europe eller med honom varför jag istället promenerade tillbaka över gatan till vår trygga lya.

På tal om vår lägenhet tror jag att den sakta men säkert börjar ordna upp sig. Tänkte ta en buss till ikea under morgondagen för att inhandla en lampa samt lite förvaringsskit. Ska även skriva en lista över vad jag vill att kommande gäster tar med sig från sverige.

puss












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0