solljus

Varje morgon vaknar jag av solljuset som strålar in genom fönstret – bara det är lycka! Efter att ha bott fem år i en källare är jag otroligt trött på gråa morgnar och icke existerande utsikt. Istället kan jag nu ligga och morgonfundera ett tag samtidigt som jag blickar ut över en blå himmel.

Har även börjat få ordning på rummet. Köpt klädstänger, galgar och förvaringskorgar – we love IKEA – samt tvättat mina kläder. När rena kläder och galgar blir en lyx är livet allt bra. Min eviga optimism har funnits med under hela resan och verkar ännu. Även då de andra möjligen varit trötta på mitt pepp-talk har jag lyckats intala mig själv att det går bra. (inte SKA gå bra – det GÅR bra.)

Nu sitter jag här med både lägenhet och jobb, halmstad har aldrig varit mer avlägset. Hemtanken skrämmer mig något oerhört och jag kan inte låta bli att undra vart jag ska hamna till slut. Det kanske inte är just stadens förtjänst utan bara förändringen. Samtidigt kommer det bli en vardag här med.  

Var ute och promenerade i mitt närområde i morse – varför slösa tid på att sova? – och förvånas över hur trevliga folk är. Gratisnöje är att undersöka kvarter och prata med trevligt folk. Gratismissnöje är att hitta svarta killerheels men inte ha pengar. Hah.

Hör av er så fort ni vet om/när ni kommer över!


Kommentarer
Postat av: madde

ring mig :(

2009-10-01 @ 19:16:40
URL: http://eraseandrewind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0